حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه ما قرار نیست با وهابی ها وحدت داشته باشیم، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ماه نظارتی بر مسئله مهاجران خارجی نیست این در حالی است که در کشورهای دیگر خارجی ها تحت نظر هستند.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 09 April 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه های نمازجمعه اظهار داشت: روز گذشته سالگرد ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت اله سید نور محمد بحری بود بزرگمردی که از بزرگان نجف و از شاگردان طراز اول ایت الله خویی بود و به واسطه اینکه ایرانی بود مورد غضب صدام واقع و مجبور به خروج از عراق شد.

وی با اشاره به اینکه دست تقدیر او را به جهرم کشاند و او 33 سال شاگردانی را در حوزه علمیه جهرم تربیت کرد، افزود: آیت الله بحری یار امام جمعه راحل آیت الله آیت اللهی بود، از خداوند می خواهیم او را به اولیایش و اجداد طاهرینش محشور بفرماید.

حجت الاسلام مدبر در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه جهرم عنوان کرد: یکی از مطالبات دیرین جهرمی ها که از تریبون نمازجمعه از زمان آیت اله دژکام مطرح بود که لازم است مسؤلان شهر، اصحاب رسانه و مردم نیز آن را مطالبه کنند این است که در جهرم وضع سپرده های بانکی خوب است و طبق آمار در ماه های آخر سال گذشته مانده سپرده در بانک های این شهر بیش از 5 تریلیون تومان بوده است اما سوال این است به چه میزان وام های قرض الحسنه و تسهیلات به شهروندان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حدس ما این است که تناسبی بین سپرده های مردم و تسهیلات ارائه شده وجود ندارد، تصریح کرد: طبق آمار 53 درصد تسهیلات کشور به تهرانی ها می رسد و بقیه آن به شهروندان سایر استان های کشور‌؛ تقاضای ما این است عادلانه نیست مردم شهری مانند جهرم پولشان را در بانک بگذارند اما شهروندان نتوانند به طور عادلانه از آن بهره مند شوند.

امام جمعه جهرم همچنین در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه گفت: 2 سال قبل بنده استدعایی از مردم داشتم که ستاد عتبات عالیات در جهرم احیا و شهروندان در توسعه عتبات مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بنا شد صحن حضرت زینب(س) توسط ایرانی ها در حرم امام حسین(ع) احداث شود که برای ساخت هر متر مربع از آن، چهارمیلیون تومان هزینه در برداشت، ابراز داشت: قرار بر این شد جهرمی ها در احداث صد متر از آن بنا سهیم شوند اما در این 2 سال مردم جهرم با پرداخت یک و نیم میلیارد تومان تا کنون به اندازه 378 متر مربع مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به حادثه به شهادت رسیدن 2 روحانی در آستان مطهر امام رضا (ع)، گفت: یکشنبه هفته قبل در مشهد حادثه دلخراشی اتفاق افتاد که منجر به شهادت 2 روحانی شد.

وی با اشاره به اینکه یک نفر که سال گذشته به شکل غیر قانونی از پاکستان وارد ایران شده وارد مشهد می شود و یک فاجعه را در امام رضا (ع) به وجود می آورد، عنوان کرد: در این حادثه حرمت امام رئوف را شکستند و همه ما شرمنده امام رضا (ع) هستیم اما مردم سوال دارند چگونه کسی توانسته است چاقو به آن بزرگی را با خود به حرم بیاورد و ماموران حفاظت حرم در آن لحظه کجا بودند؛ آیا اصلا در آن مکان دوربین بوده است.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه برای این حادثه چیزی جز ضعف مدیریت نمی توان عنوان کرد، گفت: 30 سال پیش نیز چنین حادثه دردناکی که منجر به انفجار حرم شد، رخ داد اما اینها کور خواندند که بخواهند با کارشان وحدت شیعه و اهل سنت را به هم بزنند.

وی با اشاره به اینکه ما قرار نیست با وهابی ها وحدت داشته باشیم، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ماه نظارتی بر مسئله مهاجران خارجی نیست این در حالی است که در کشورهای دیگر خارجی ها تحت نظر هستند.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه نهادهای انتظامی و نظارتی باید تقویت شود، تاکید کرد: ما هیچ گاه با اهل سنت مسئله ای نداشتیم اما توقع ما از مسؤلان کشور این است که حضور افاغنه را سامان مند کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار